Hledat
0
0

Zatočte s nespavostí, dokud je čas.

Všechny články | 24. 10. 2016

Poruchy spánku nejsou v dnešní hektické době ničím výjimečným. Změnou životního stylu lze však mnoha neduhům předejít. Přinášíme několik tipů, jak se nespavosti vyvarovat, nebo ji alespoň minimalizovat tak, aby neměla vliv na kvalitu vašeho života.

Zatočte s nespavostí, dokud je čas.

V dnešní hektické době nejsou poruchy spánku ničím výjimečným. Neustálé převalování se během noci, špatná nálada a zdravotní komplikace, jsou důsledky nezdravého životního stylu, k němuž přispíváme špatnou stravou, kouřením, alkoholem a nedostatkem pohybu. Odborníci tvrdí, že návštěva lékaře v případě poruch spánku je vhodná tehdy, pokud spíte méně než 5 hodin denně nebo trvá–li nespavost alespoň 3x týdně po dobu delší než jeden měsíc. Než však k takovému kroku přistoupíte, přinášíme několik rad, inspirací a přírodních alternativ, které vám mohou účinně pomoci.

 

Změna životosprávy a dostatečný odpočinek

Do postele bychom měli uléhat přiměřeně unaveni. Dostatečnou fyzickou aktivitu je lépe si zajistit během dne, nikoliv těsně před spaním. To samé platí i v případě jídla. Poslední sousto byste měli vzít do úst zhruba dvě hodiny před spaním, není třeba dodávat, že večeře musí být lehká a dobře stravitelná. A nezapomínejte také na svou duši, pokud vám to okolnosti dovolí, své plány si zorganizujte tak, aby vám myšlenky nijak nenarušovaly usínání.

 

 

Přestaňte si dávat si „dvacet“ během dne

Začarovaný kruh, kdy vás nevyspání doslova nutí k ulehnutí během dne, není úplně nejlepší nápad. Odpolední spánek totiž často zabraňuje tomu nočnímu. I v případě, že jste hodně unavení, snažte se vydržet a uléhejte každý večer ve stejnou dobu. A ještě jedna věc. V případě, že spánek nepřichází, nepovalujte se v posteli jen tak. Místo počítání oveček a neustálého převalování je lepší se věnovat nějaké činnosti.

 

 

Opravdu spíte ve vhodném prostředí?

Ještě než zaklepete na dveře odborníků, ujistěte se, zda vybavení vaší ložnice odpovídá vašim potřebám. Není vaše matrace proleželá? Není v místnosti, kde spíte, příliš suchý a přetopený vzduch? Opravdu jste investovali do kvalitního prostěradlapovlečení? Někdy se může stát, že usínání narušuje světelný smog větších měst, v takovém případě je dobré se pojistit dobrými závěsy. Před usnutím také dobře vyvětrejte.

 

 

Nezapomeňte na bylinky

Už naše babičky používaly na nespavost meduňkový nebo kozlíkový čaj. Určitě neprohloupíte, když si dopřejete odvar z lociky, která pomáhá při úzkostech, migrénách, bolestech pohybového ústrojí a nespavosti. Někdy dokonce může pomoci i u syndromu neklidných nohou.

 

 

Doplňte si vápník a hořčík

Na spánek mají oba tyto minerály blahodárný vliv. Pokud je berete ve formě doplňků, určitě zvýšíte jejich účinnost tím, že je užijete dohromady. Samotný vápník totiž může způsobovat srdeční problémy, avšak toto riziko odbouráte právě tím, že jej budete brát společně s hořčíkem, jenž je nazýván tzv. prvkem života. Hořčík udržuje funkčnost srdečního systému, svalů, nervů a pozitivně ovlivňuje celý imunitní systém, kosti a zuby.

 

 

Levandulová aromaterapie

Kdo by neměl rád uklidňující vůni bylinek. Nejrůznější studie ukazují, že na zdravé spaní dobře působí právě levandule. Můžete si zakoupit polštářek nebo sáček naplněný touto voňavou bylinkou a užívat si její vůni po celou noc. K dostání je také levandulový sprej, který si nastříkáte na polštář. Mezi další uspávací bylinky patří meduňka, třezalka a eukalyptus.

 

 

Jóga a meditace

Celkové zklidnění mysli i celého organizmu snadno ovlivníte také pomocí jemné jógy. Mezi nejspolehlivější asány patří například pozice holuba a leh na zádech s nohama opřenýma o stěnu. Abyste cviky provedli správně, je dobré se poradit s lektorem jógy. Nezapomeňte si závěrečné protažení obohatit o jednoduchou meditaci, kterou provedete tak, že zavřete oči a zhruba 5 až 10 minut se budete soustředit na plynulé dýchání.

 

 
Filtrování
Aplikovat filtry
 
Váš nákup

Váš nákupní košík je prázdný.

Vyberte si produkty z našeho katalogu a dokončete objednávku.

< Zpět do e-shopu
Vyprázdnit košík
Naše stránky využívají cookies. Seznam cookies a jejich vymazání lze provést v nastavení prohlížeče. Souhlasím, zavřít upozornění.